Zoekresultaten

Zoekresultaten

Resultaten 1 - 50 van 109 voor: lesbisch

*Nieuwsbrief Jezelf zijn in Leiden* - lees pagina »

EduDivers gaat ervan uit dat "aandacht voor seksuele diversiteit" niet alleen maar hetzelfde is als "aandacht voor mensen die zich homo, lesbisch, biseksueel, transgender of interseksueel (LHBTI) noemen".

Aandacht in kringgesprekken - lees pagina »

EduDivers gaat ervan uit dat "aandacht voor seksuele diversiteit" niet alleen maar hetzelfde is als "aandacht voor mensen die zich homo, lesbisch, biseksueel, transgender of interseksueel (LHBTI) noemen".

Als ze er maar niet mee te koop lopen: LHBT in Oss 2017 - lees pagina »

Ongeveer een kwart van de jongeren zou het aan zijn/haar klasgenoten durven te vertel¬len als hij of zij lesbisch, homoseksueel of biseksueel (LHB) zou zijn. ... Een op vijf jongeren denkt dat hun klasgeno¬ten positief zouden reageren als een klasge¬noot vertelt dat hij/zij lesbisch, homoseksueel of biseksueel is.

in oss voelt 72% van de lhbt-leerlingen zich niet altijd veilig - lees pagina »

Ongeveer een kwart van de jongeren zou het aan zijn/haar klasgenoten durven te vertel¬len als hij of zij lesbisch, homoseksueel of biseksueel (LHB) zou zijn. ... Een op vijf jongeren denkt dat hun klasgeno¬ten positief zouden reageren als een klasge¬noot vertelt dat hij/zij lesbisch, homoseksueel of biseksueel is.

het creëren van urgentie bij schoolleiders - lees pagina »

Op een basisschool waar lessen werden gedaan over gezinsvormen mocht een kind van een lesbisch gezin daarover geen eigen collage maken omdat er volgens de lerares "geen kastdeuren meer over waren voor een extra gezinsvorm om de collage op te hangen".

schoolleiderschap rond seksuele diversiteit - lees pagina »

Er is een meisje, dat is wel een beetje een probleem, die benadrukt heel erg dat ze lesbisch is.

effectieve voorlichting - lees pagina »

Als het er al is, dan ligt de nadruk op relatief oppervlakkige kennis (wat is homo, lesbisch, maar nauwelijks aandacht voor biseksualiteit, transgender en helemaal niet voor intersekse).

jongeren gaan update criteria voor lhbt vriendelijke scholen maken - lees pagina »

Deze brochure "Iedereen is anders" was gebaseerd op een analyse van de toen geldende richtlijnen van de Onderwijsinspectie en homo/lesbisch specifieke aanvullingen op plaatsen waar dat relevant was.

PERSBERICHT 5 SEPTEMBER 2016 - lees pagina »

En hoe wordt ervoor gezorgd dat ook leerlingen die lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender of interseksueel zijn zich veilig voelen?

lhbt studenten in mbo driemaal zo vaak gepest - lees pagina »

De monitor besteedt voor het eerst aandacht aan een specifieke doelgroep: LHBT’ers (lesbisch, homo, bi en transgender) . ... Rien van Tilburg: “Ongeveer 30% van de medewerkers in de scholen kent collega’s die lesbisch, homoseksueel, biseksueel of transgender zijn.

monitor sociale veiligheid in de mbo-sector 2014/2015 - lees pagina »

De monitor besteedt voor het eerst aandacht aan een specifieke doelgroep: LHBT’ers (lesbisch, homo, bi en transgender) . ... Rien van Tilburg: “Ongeveer 30% van de medewerkers in de scholen kent collega’s die lesbisch, homoseksueel, biseksueel of transgender zijn.

huidige voorlichting werkt nauwelijks, hoe kan het beter? - lees pagina »

Het was vooral zo dat leerlingen na de voorlichting wisten wat de woorden "homo", "lesbisch", en soms wat "biseksueel" betekenen. "

movisie presenteert lesmateriaal voor mbo-hbo welzijn - lees pagina »

MOVISIE komt met drie “stappenplannen”: twee voor mbo instellingen (waarvan een over homo/lesbisch/biseksualiteit en een over transgenders) en een voor hbo opleidingen.

russische situatie in scholen en voor lhbt jongeren verslechtert - lees pagina »

Hij baseerde het ontslag op informatie over het privéleven van de lerares (dat ze lesbisch is), die ze kreeg van Isayef Bulatov. ... Volgens de Russische nieuwssite Meduza denken vele mensen dat Zemfira lesbisch is.

seksuele diversiteit wordt in welzijnsopleidingen geïntegreerd - lees pagina »

Een ander adviseert haar om haar populariteit nu niet te bederven door toe te geven dat ze lesbisch is.

*E-ZINE* 17 JANUARI 2015 - lees pagina »

Een ander adviseert haar om haar populariteit nu niet te bederven door toe te geven dat ze lesbisch is.

anders in de klas - lees pagina »

Ook het aandeel leerlingen op het PO dat zegt dat hij/zij homo roept wanneer een jongen zich meisjesachtig gedraagt, een grap maakt over een jongen die homo is of een meisje dat lesbisch is, en dat vindt dat je homo’s mag uitschelden, is relatief klein. ... Net als in het PO is het aandeel leerlingen dat zegt een grap te maken over een jongen die homo is of een meisje dat lesbisch is, relatief klein, net als het aandeel leerlingen dat vindt dat je homo’s mag uitschelden.

nederlandse première van in brazilië verboden voorlichtingsfilms - lees pagina »

In het pakket zitten nog drie andere films, die vernieuwend zijn omdat ze de primeur hebben van door een regering geïnitieerde voorlichting die ook specifiek gaat over lesbisch zijn ("Torpedo") op school, transgender zijn op school ("Ontmoet Bianca") en biseksualiteit ("Kansberekening").

discussie over voorlichtingsfilms - lees pagina »

Op 17 maart tonen we films met een jongen in de hoofdrol, op 18 maart met een lesbisch meisje in de hoofdrol.

geen gezicht: verkenning van seksuele diversiteit in het mbo - lees pagina »

Respect2Love: een community voor LHBT (lesbisch,homo-seksueel, biseksueel, transgender) jongeren met een andere culturele achtergrond dan de Nederlandse.

gale publiceert internationale gids om onderwijsministeries te lobbyen - lees pagina »

LGBT, of in het Nederlands LHBT, is problematisch omdat het verwijst naar mensen die zichzelf lesbisch, homo, bi of trans noemen.

het its homo-indicatoronderzoek: onveiligheid in scholen van 2006 tot 2010 - lees pagina »

Van het personeel geeft 1,5% aan dat ze homo of lesbisch zijn, 0,2% bi, en 10% weigert deze vraag te beantwoorden.

Nieuws - lees pagina »

EduDivers gaat ervan uit dat "aandacht voor seksuele diversiteit" niet alleen maar hetzelfde is als "aandacht voor mensen die zich homo, lesbisch, biseksueel, transgender of interseksueel (LHBTI) noemen".

gale roept op om recht op onderwijs voor lhbt te checken - lees pagina »

Zelfs in Nederland, waar het nu 'officieel' bespreekbaar is, vinden onderwijswethouders, leraren en schoolleiders het moeilijk om het woord "homoseksualiteit" in het openbaar uit te spreken en struikelt men over de zinsnede "lesbisch, homo, biseksueel en transgender" of "LHBT".

bevorderen voorlichtingsgroepen de norm van heteroseksualiteit? - lees pagina »

Ook in de voorlichting is het veel gemakkelijker om coherente heldere antwoorden te kunnen geven over wat homo en lesbisch is en niet al te ingewikkeld te gaan doen over de veelheid van belevingen en doorlopende veranderingen die zich voordoen op je seksuele voorkeur, gender expressie en andere punten waar je maatschappelijk op beoordeeld kan worden.

onderwijsalliantie lanceert mijn id campagne - lees pagina »

Dankmeijer: “Uit onderzoek blijkt dat vier factoren van doorslaggevend belang zijn voor een veilige school voor seksueel diverse leerlingen, of ze nu hetero, lesbisch, bi, homo, of transgender zijn.

seksuele diversiteit in kringgesprekken - lees pagina »

Welke popidolen zijn heteroseksueel, homoseksueel, lesbisch of biseksueel? ... Als uitbreiding op de discussie kunt u nader uitleggen wat homo, lesbisch of biseksueel is en begrippen uitleggen als "er voor uit komen" dat je iets vindt of bent.

movisie zoekt lesbische en biseksuele vrouwen met geweldservaringen - lees pagina »

Uit dit rapport volgen actiepunten om anti-lesbisch geweld te stoppen.

Queer Team - lees pagina »

Deze term, ook wel aangegeven als LBGTIQ, staat voor homo, lesbisch, biseksueel, transgender/ seksueel, interseksueel en queer.

Queer Team - lees pagina »

Deze term, ook wel aangegeven als LBGTIQ, staat voor homo, lesbisch, biseksueel, transgender/ seksueel, interseksueel en queer.

wethouder van Es wil in gesprek met pabo's - lees pagina »

Tijdens de presentatie werd de module overgedragen van het IHLIA (Internationaal Homo Lesbisch Documentatiecentrum en Archief aan EduDivers (Kenniscentrum Onderwijs en Seksuele Diversiteit).

gale presenteert internationale toolkit om te werken met scholen aan seksuele diversiteit - lees pagina »

Dit deel van de toolkit biedt een modeltekst voor ouders met een homo-, lesbisch of transgender kind.

steeds gewoner, nooit gewoon - lees pagina »

In het Health Behaviour in Schoolaged Children onderzoek (HBSC) is gevraagd of scholieren een homoseksuele jongen of lesbisch meisje tot de vriendenkring zouden willen laten behoren. ... Lesbisch zijn is vooral onbekend bij jongeren.

ik niet, ik wel - lees pagina »

Ik zou me OK voelen als ik homo of lesbisch was ... Ik ben homo of lesbisch.

vragenlijst voor scholieren - lees pagina »

c) Ik zou willen weten hoe het is om homo / lesbisch te zijn. ... f) Ik zou het leuk vinden als één of meer klasgenoten homo / lesbisch zijn.

index/links_van_edudivers - lees pagina »

homo/lesbisch/biseksuele/transgender (jeugd & volwassenen) ... Winq/Gay Krant (homo- en lesbisch magazine]

educatie - lees pagina »

Overigens kunnen externe voorlichters, die zelf lesbisch, homo, biseksueel of transgender zijn, ook een meerwaarde hebben doordat zij persoonlijke ervaringen kunnen delen die u als docent misschien heeft of niet wilt delen.

hoger onderwijs - lees pagina »

Theorie en praktijk van de lesbisch-specifieke hulpverlening".

onderzoek naar onderwijs en seksuele diversiteit - lees pagina »

Kenniscentrum Lesbisch en Homo-emancipatiebeleid, Amsterdam, augustus 2005

handreiking doorlopende leerlijn rond burgerschap, seksuele vorming en homo-emancipatie - lees pagina »

Vraag naar mening homo, lesbisch, biseksuele, transgender leerlingen.

Peter Dankmeijer - lees pagina »

We schreven twee brochures: een met aanbevelingen voor invoering van homo/lesbisch schoolbeleid in scholen voor voortgezet onderwijs, en een voor scholen voor basisonderwijs. ... Dit project leidde uiteindelijk tot de oprichting van het Kenniscentrum Lesbisch en Homo-emancipatiebeleid, dat later overging naar het landelijk instituut voor maatschappelijke ontwikkeling MOVISIE.

vip percentages - lees pagina »

De leerlingen moeten VIP's identificeren (Very Important Persons: rocksterren, acteurs, politici, enzovoorts) waarvan zij weten of geloven dat deze homoseksueel, lesbisch of biseksueel zijn. ... De docent/docente hoeft niet te weten of de door de leerlingen genoemde VIP werkelijk homoseksueel/lesbisch is of niet.

de rol van vertrouwenspersonen - lees pagina »

Om homo- en lesbische leerlingen te kunnen ondersteunen, is het nodig dat zij zelf de eerste stap nemen om hun gevoelens als homoseksueel, biseksueel of lesbisch te benoemen en daarover te spreken met anderen.

Factsheet 3 - Jongeren, seksualiteit en homoseksualiteit - lees pagina »

Factsheet 2 - Lesbisch en homobeleid in Amsterdam tot 2001

Brief van Fatima aan Lieve Lita - lees pagina »

Ik heb ergens gelezen dat als je jongens niet leuk vindt, dat je dan misschien homoseksueel of lesbisch kan zijn.

Evaluatie homobeleid: veel gedaan, te weinig effect - lees pagina »

Het Kenniscentrum Lesbisch en Homo-emancipatiebeleid maakte een factsheet dat een overzicht geeft van wat er van de nota is waargemaakt.

docentensteun bij vrienden zonder grenzen - lees pagina »

Dit deel gaat over twee meisjes en een jongen: Lars wordt verliefd op Astrid en ze beginnen aarzelend een relatie, maar dan wordt Astrid steeds meer verliefd op de Marokkaanse Tuana, die van zichzelf wel weet dat ze lesbisch is.

handboek voorlichtingscoördinatie - 2 - uitgebreid stappenplan - lees pagina »

Onze ervaringen met homo/lesbisch-zijn helpen leerlingen bij het maken van eigen keuzes' ' ... Toch blijft een werkgroep voorlichting een van de meer belangrijke bronnen van informatie voor het bestuur om regiobreed homo/lesbisch beleid te ontwikkelen.

amsterdam talkshow - homoseksualiteit binnen seksuele vorming - lees pagina »

Jacobien: de tweede keer dat ik seksuele vorming kreeg, wist ik al dat ik lesbisch was.

Factsheet 6 - Lesbische en homodocenten - lees pagina »

In het verslag wordt een beeld geschetst van hoe lesbische docenten omgaan met hun lesbisch zijn in het onderwijs. ... Deze verschillen tussen "mannelijke en vrouwelijke" docentenstijlen hebben ook consequenties voor hoe men openlijk homo of lesbisch is in de klas.